۱- روغن کمپرسور: اگر روغن کمپرسور به موقع تعویض نشود آب موجود در روغن به مرور زیاد شده و در مجاورت هوای سرد در روغن یخ میزند با تعویض به موقع روغن از این مهم جلوگیری کنید. استفاده از روغن مخصوص کمپرسور به دلیل داشتن نقطه یخ‌زدگی پایین تر نسبت به روغن های هیدرولیک انتخاب عاقلانه تری می باشد.
۲- دمای محیط یا کمپرسور خانه: دمای مناسب برای کمپرسور ها بین ۱۰ تا ۳۰ درجه می باشد. کارایی و عملکرد کمپرسور در دمای پایین تر از ۵ درجه موجب بروز مشکلاتی از قبیل جام کردن واحد هواساز میگردد بنابر این می توانید از وسایل گرمایشی استفاده کنید .
۳- درایرو میکرو فیلتر: حتما از کارکرد درست و سرویس درایرها اطمینان حاصل کنید. در صورت عدم کارایی درایر(خشک کن ها ) رطوبت خروجی به سمت لوله ها و سیستم های پنوماتیک بالا رفته و در هوای سرد باعث صدمات جدی به این قسمت ها می شود. سرویس درایرها: شامل شارژ گاز،تعویض روغن درایر، تعویض فیلتر شستشوی اواپراتور و تعویض المنت ها می باشد. زمان تعویض المنت ها به پیشنهاد تولید کننده المنت مد نظر باشد. این عدد معمولا ۱۲ ماه است. درصورت وجود الودگی ویا رطوبت محیطی بیشتر زودتر اقدام فرمایید .
۴- توقف طولانی‌مدت کمپرسورها: توقف طولانی مدت کمپرسورباعث میشود روغن کمپرسور فشرده و واکسی شکل شود و روانکاری ارند با چرخش روغن سخت میشود. استارت پس از توقف طولانی‌مدت فشار زیادی به ارند(واحد هواساز) و الکتروموتور وارد می کند. حتماً پس از توقف طولانی‌مدت،کمپرسور را چند بار STOP-START کنید تا جهت کار آماده شود و از استارت یکباره کمپرسور جلوگیری کنید.
۵- تنظیمات PLC:تنظیمات PLCکمپرسورجهت دمای بالاتر از ۱۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنیدتا در صورت پایین آمدن به صورت خلاص کار کند و زمانی که دما مناسب شد آنلودر عمل کند.
جهت جدول زمانبندی سرویس کمپرسور،درایر ومیکرو فیلتر اینجا کلیک کنید.

دانلود جدول زمانبندی سرویس کمپرسور

مراقبت از کمپرسور در فصل سرما – جام کردن ارند- ارند(واحد هواساز) و الکتروموتور- زمان تعویض المنت ها-روغن مخصوص کمپرسور- کمپرسور -جام کردن واحد هواساز -درایرو میکرو فیلتر-درایر(خشک کن ها ) -سیستم های پنوماتیک –خدمات کمپرسور اسکرودر اصفهان-شهرکرد-شستشوی رادیاتورروانکاری -تنظیمات PLC